[参考程度]
8年前の英語サポートに同じ話題があったようですね
アドオンを無効にして Thunderbird を再起動する(●Thunderbird セーフモード)
で直った!とのことでした
注記: トラブルシューティングモードは、以前は Thunderbird セーフモード と呼ばれていました。
これは Windows のセーフモードとは関係ありません。
Thunderbird 91 以前のメニュー項目は アドオンを無効にして再起動 でした。
https://support.mozilla.org/ja/kb/troub ... -dong-suru■トラブルシューティングモードで Thunderbird を起動する
----------------英語サポート
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1091875 11/2/2015, 8:57 PM 8 years ago
Unable to open Particular folder in ThunderBird - v38.3.0
ThunderBirdでParticular(受信トレイ)フォルダを開けない - v38.3.0
Hi All,
I'm Always getting the below error messages while opening a particular folder in my Mail-Box.
"Unable to open the folder Daily Reports Mails because it is in use by some other operation. Please wait for that operation to finish and then select the folder again."
Even if I open that particular folder, I couldn't see any of the mails which is already available in that folder too. Restarted Thunderbird & tried no impact on doing it.
Note: A Star Symbol is always visible on that particular folder as it has unread messages in it. (Screenshot Attached Below)
Please guide me to get rid of this error & get my mails back in it.
Thanks in Advance.
---------------------------------------------------------------
皆さん、こんにちは、
メールボックスで特定のフォルダを開くと、いつも以下のようなエラーメッセージが表示されます。
「他の操作で使用中のため、Daily Reports Mailsフォルダを開くことができません。
その操作が終わるまで待ってから、そのフォルダをもう一度選択してください。」
そのフォルダを開いても、すでにそのフォルダにあるメールが表示されません。
Thunderbirdを再起動してみても影響はありませんでした。
注:そのフォルダには未読メールがあるため、
星マークが常に表示されています。(スクリーンショットを以下に添付)
このエラーを取り除き、メールを取り戻す方法を教えてください。
よろしくお願いします。
------------------------------
To diagnose problems with Thunderbird, try one of the following:
Restart Thunderbird with add-ons disabled (Thunderbird Safe Mode). On the Help menu, click on "Restart with Add-ons Disabled". If Thunderbird works like normal, there is an Add-on or Theme interfering with normal operations. You will need to re-enable add-ons one at a time until you locate the offender.
Restart the operating system in safe mode with Networking. This loads only the very basics needed to start your computer while enabling an Internet connection. Click on your operating system for instructions on how to start in safe mode: Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, OSX
If safe mode for the operating system fixes the issue, there's other software in your computer that's causing problems. Possibilities include but not limited to: AV scanning, virus/malware, background downloads such as program updates.
-------------------------------
Thunderbirdの問題を診断するには、以下のいずれかをお試しください:
アドオンを無効にして Thunderbird を再起動する(Thunderbird セーフモード)。ヘルプメニューの「アドオンを無効にして再起動」をクリックします。Thunderbird が通常通り動作する場合、アドオンまたはテーマが通常操作を妨害しています。その原因を突き止めるまで、アドオンを1つずつ再有効化する必要があります。
セーフモードでオペレーティングシステムを再起動します。これは、インターネット接続を有効にしながら、コンピュータを起動するために必要な基本的なものだけをロードします。セーフモードでの起動方法については、お使いのオペレーティングシステムをクリックしてください: Windows 8、Windows 7、Windows Vista、Windows XP、OSX
オペレーティング・システムのセーフ・モードで問題が解決する場合、コンピューター内の他のソフトウェアが問題を引き起こしている可能性があります。可能性のあるものは以下の通りですが、これらに限定されません: AVスキャン、ウイルス/マルウェア、プログラムの更新などのバックグラウンドダウンロード。
-------------------------------
Hi Matt,
That was great..!!!
I restarted with Add-ons disabled (Thunderbird Safe Mode). Now folder has been recovered & everything goes fine now.
Now I've switched back to normal mode & enabled the same theme which i was using before now, but still works good. Will other disabled one's too can be the cause these problems..???
Regards,
Siva.
--------------------------------
素晴らしかったよ!:)
アドオンを無効にして再起動しました(Thunderbirdセーフモード)。これで、フォルダが復元され、すべてがうまくいくようになりました。
今、通常モードに戻して、以前使っていた同じテーマを有効にしていますが、まだ問題なく動いています。他の無効化されたテーマもこれらの問題の原因になるのでしょうか?
よろしくお願いします、
Siva.